COMUNICAT
Avand in vedere ședința operativa a Comitetului Localpentru Situații de Urgență, desfășurată astăzi 17.03.2020, s-a procedat la luarea masurilor care se impun in regim de urgenta impotriva noului Coronavirus Covid-19, in baza Decretului nr. 195/16.03.2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei si adresei Institutiei Prefectului Judetul Ilfov nr. DA/3243/16.03.2020, inregistrata la Registratura Generala UATC Domnesti sub nr. 5836/17.03.2020, dupa cum urmeaza:
– Poliţia Locală se subordonează operaţional Ministerului Afacerilor Interne, conform
art. 1 din Decretul nr. 195/2020 – Anexa nr. 1;
– Serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor se subordonează operaţional unităţilor teritoriale de poliţie, care stabilesc activităţile de sprijin pe care acestea le executa, conform art. 2 din Decretul nr. 195/2020 – Anexa nr. 1;
– Se menţine valabilitatea documentelor eliberate de autorităţile publice care expiră pe perioada stării de urgenţă, inclusiv cartile de identitate, conform art. 14 din Decretul nr. 195/2020 – Anexa nr. 1;
– La oficierea cununiilor civile, pe langa ofiterul starii civile, vor participa doar mirii si cei doi martori;
– Depunerea si eliberarea cartilor de identitate la Serviciul Public Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor, se va face prin programare telefonica021/351.53.03 sau la adresa de e-mail: spclep@primariadomnesti.ro;
– Cererea pentru eliberarea adeverintei de la Compartimentul Registru Agricol, necesara la SPCLEP Domnesti, se va descarca de pe linkul: https://primariadomnesti.ro/fisiere/module_fisiere/47/Adeverinte%20din%20care%20sa%20rezulte%20ca%20figurez%20inscris.pdf, se va completa si trimite pe adresa de email: primariadomnestiif@yahoo.com;
– Prin ordin al ministrului sănătăţii se stabilesc măsurile de sprijinire a persoanelor izolate la domiciliu, ca urmare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19.
Măsurile de sprijin se pun în aplicare de autorităţile administraţiei publice locale.
Cheltuielile necesare se asigură prin transfer între bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătăţii, şi bugetele locale, conform art. 29 din Decretul nr. 195/2020 – Anexa nr. 1;
– Pe durata starii de urgenta, cursurile din toate unitatile si institutiile de invatamant se suspenda, conform art. 49 din Decretul nr. 195/2020;
– Pe durata stării de urgenţă, autorităţile administraţiei publice centrale şi locale vor lua măsuri pentru organizarea activităţii astfel încât să fie evitat, pe cât posibil, contactul direct între persoane, prin utilizarea mijloacelor electronice de comunicare, conform art. 50 din Decretul nr. 195/2020;
– Autorităţile şi instituţiile publice stabilesc măsurile care se impun pentru asigurarea desfăşurării optime a activităţii, cu respectarea regulilor de disciplină sanitară stabilite de autorităţile cu atribuţii în domeniu, inclusiv prin hotărârile Comitetului Naţional privind Situaţiile Speciale de Urgenţă, urmărind cu prioritate asigurarea prevenţiei şi reducerea riscului de îmbolnăvire, conform art. 51 alin. (1) din Decretul nr. 195/2020;
– Organele de poliţie, jandarmerie sau alţi agenţi ai forţei publice, după caz, sunt obligaţi să sprijine îndeplinirea promptă şi efectivă a măsurilor prevăzute la alin. (1), conform art. 51 alin. (3) din Decretul nr. 195/2020;
– Informarea conducerii supermarketului Mega-Image de a permite accesul unui numar de maxim 10 (zece) persoane, respectiv a uneia singure in magazinele mai mici pentru efectuarea cumparaturilor, cat si obligativitatea personalului auxiliar de a asigura materiale destinate dezinfectarii persoanelor, purtarea de masti, manusi si dezinfectia frecventa a clantelor usilor, precum si a altor suprafete expuse;
– Se interzice orice activitate publica care presupune participarea unui numar mai mare de 50 de persoane in interiorul unor incinte sau in aer liber;
– Activitatea de relații cu publicul se va suspenda pe o perioadă de 30 zile cu posibilitatea de prelungire în funcție de evoluția COVID-19. Petiția și orice altă cerere adresată instituției va fi transmisa pe adresele de e-mail: relatiicupublicul@primariadomnesti.ro, respectiv primariadomnestiif@yahoo.com;
– Pe perioada stării de urgenţă, termenele legale stabilite pentru soluţionarea solicitărilor formulate în exercitarea liberului acces la informaţii de interes public, precum şi a petiţiilor se dublează, conform art. 56 din Decretul nr. 195/2020;
– Programul de lucru al personalului de la Biroul Impunere și Încasare Taxe și Impozite Locale, se va desfăsura în regim restrâns, în vederea asigurării continuității activității specifice, la un singur ghișeu cu program normal de lucru, accesul fiind limitat în vederea păstrării distanței minime obligatorii de protecție.
Tinand cont de starea de urgenta, se impune cu precadere modalitatea platii online prin ghiseul.ro
– Pentru cetatenii care nu au acces la modalitatea electronica, pot depune la sediul primariei intr-o urma special amenajata, solicitarile formulate.
– Instituţiile şi autorităţile publice centrale şi locale, autorităţile administrative autonome, regiile autonome, societăţile şi companiile naţionale şi societăţile la care statul ori o unitate administrativ-teritorială este acţionar unic sau majoritar, societăţile cu capital privat introduc, acolo unde este posibil, pe perioada stării de urgenţă, munca la domiciliu sau în regim de telemuncă, prin act unilateral al angajatorului, conform art. 33 din Decretul nr. 195/2020.
Urmare adresei Centrului Judetean de Coordonare si Conducere a Interventiei (CJCCI), privind situația persoanelor afectate de noul tip de CORONAVIRUS – COVID-19, vă informăm că în localitatea Domneștifigurează 2 persoane depistate pozitiv si 14 aflate în autoizolare la domiciliu.
Rugam cetățenii comunei sa tina cont doar de informatiile furnizate de autoritatile locale, nu de cele aparute pe retelele de socializare.
De asemenea, facem apel la responsabilitate, la respectarea măsurilor elementare de igienă și să nu ezitați să ne contactați de îndată dacă aveți date noi privind cetățenii localitatii care s-ar fi întors dintr-o zonă cu risc ridicat de contaminare, la următoarele numere de telefon/email:
Luni-Joi: 08:00 – 16:30; Vineri: 08:00 – 14:00;